In perioada 13-14 mai 2017 Clubul Sportiv Airsoft Botosani va participa la evenimentul airsoft Civil War 5 Op: Wild Lands
Eveniment airsoft aniversar organizat in Ludus, Mures. Scenariu complex, include role play, ospitalitate garantata.
Scenariu/ regulament joc Air soft
Intro:
Forțele proaspăt venite descrețesc fruntea generalului Bandar, știe ca trupele sunt bine antrenate. Infuzia de capital in logistica face ca armata pe care o conduce sa se deplaseze rapid si in siguranta.
Cucerirea aeroportului si anexele acestuia sunt vitale pentru victorie. O umbra ii brăzdează fata când isiamintește de pierderile din ultima lupta. Baxter, fostul lui camarad, ii este inamic, știe cum acționează in
momentele critice.Încrezător, ii cheamă pe comandanți si le ordona pregătirea pentru desantul aerian.
Teren de joc:
Terenul are peste 9 ha, clădiri, drumuri asfaltate, cărări, zone verzi (pomi, copaci, tufișuri, iarba, etc) Terenul este amenajat cu folii de protecție, baricade din saci si anvelope, șanțuri, masini scoase din uz, turnuri din schele, proiectoare, baricade cu sarma ghimpata (imitație), tiroliana, etc.
Bazele facțiunilor au corturi concepute special pentru acest eveniment.
Pe turn este montat un reflector de 1000 lucși, 1 rotație la 4 minute, raza de lumina de aproximativ 70 m.
Terenul este puțin iluminat pe timp de noapte.
Recomandam folosirea protecțiilor suplimentare si atenție sporita pe timp de noapte.
Zona Safe: 3 zone de camping (foarte apropiate de zona de joc) Cort Înscrieri, Cort Prim ajutor, Cort popota,Bar, toalete ecologice, etc. Intrarea in zona Safe se face cu arma blocata si descărcata, fără încărcător.
Parcare: 3 zone de parcare, capacitate aproximativa 200 autovehicule, la câțiva metri de zonele Camping.
Cronograf: Vor fi amenajate 4 standuri de cronografiere. Vineri: începând cu orele 16:00 pana la ora 21:00. Sâmbătă: începând cu ora 7:30 - se efectuează obligatoriu cronografie rea la standul Crono a replicilor care vor fi aduse pe teren, inclusiv replicile de pistol. Se vor completa cartonasele crono individuale, participantul are obligația de a completa datele specificate .Vom lipi pe garda trăgaciului un autocolant personalizat corespunzător culorii aferente vitezei replicii, respectiv un autocolant camo cu numărul de identificare (de culoare alba) al participantului (exemplu: CW 181). Se vor efectua verificări aleatorii pe toata durata jocului. Standurile crono vor fi funcționale suplimentar si in intervalele 21:00 – 22:00 (13.05.2017) si 07:00 – 8:00(14.05.2017). La replicile cu sistem de schimbare rapida a arcului se vor lipi autocolante suplimentare pentru blocarea accesului, acestea pot fi înlocuite doar la standul crono de catre organizator.
Regulament: Sad Bunneh 1.2, sunt permise low cap-urile si mid cap-urile, interzise hi cap-urile, excepție fac acele replici pentru care nu se comercializează alt tip de încărcătoare (se trimite catre organizator tipul armei pentru verificare online pana in data de 05.05.2017), in jocul de noapte sunt permise doar replicile pana in 110 m/s.Atacul in interiorul clădirilor, bazelor este permis doar cu replici sub 110 m/s.
Replicile de tip SAW se vor folosi in raza a 20 m de baza sau in misiunile secundare in care sunt permise folosirea acestor replici.
Regulament HPA:
1. Sistemul de asigurare al presiunii regulatorului de stagiu final (Tournamentlock- ul) va fi adus de participant.Organizatorul va sigila tournamentlock-ul prin cel puțin una din următoarele variante: sigiliu, șoricel
personalizat, autocolant securizat. 2. Tournamentlock-ul nu trebuie sa permită accesul la șurubul de reglaj prin deformare mecanica sau elastica fără a-i distruge integritatea.
3. Gazele de propulsie admise vor fi: aer comprimat(HPA), azot sau capsule CO2 12 gr. Nu sunt admise butelii de CO2 reîncărcabile, butelii de oxigen sau alte improvizații. Buteliile trebuie sa corespunda d.p.d.v. al integrității exterioare, sa nu prezinte fisuri, deformări, sau afectarea învelișului exterior sub orice forma, filete uzate, sa nu prezinte intervenții sau reparații/ modificări atât la nivelul recipientelor cat si regulatoarelor, robinetelor, supapelor, etc. Sistemul HPA va fi însoțit obligatoriu de regulator comercial de la producători consacrați Air soft, cu elementele constitutive intacte si funcționale, sunt excluse regulatoarele artizanale sau cele asupra cărora s-au efectuat intervenții de orice natura.
4. Este interzisa alimentarea buteliilor la mai puțin de 100m de locul/perimetrului desfășurării evenimentului si la mai puțin de 50 m fata de orice bun mobil sau imobil ce nu aparține beneficiarului. In cadrul acestui eveniment vom avea un spațiu destinat acestor încărcări.
5. Daca sistemul permite modificare prin wireless, se va pune la dispoziția organizatorului interfața software de blocare.
6. Nu sunt acceptate modificările aduse sistemelor HPA sub orice forma (rof, putere, mod de tragere, modalitate de alimentare aer sau bile) după efectuarea inspecției sistemului, cronografiere
Este interzis:
• Blind-fire: metoda de tragere „după colt”, „peste deal”, sau orice forma de utilizare a replicii fără a vedea in momentul apăsării trăgaciului întregul traseu pe care il va parcurge bila.
• Bang-kill: metoda de eliminare a unui inamic întâlnit sub MED (Distanta minima), fără a face uz de replica („bang” sau „ ești mort!”).
• Trasul printr-un spațiu/ gaura/ fereastra mai mica decât un A4 (coala autocopiativa).
• Folosirea scutului la mai mult de 30 m de baza propriei facțiuni. Scutul se poate folosi doar cu replica de pistol.
• Folosirea oricăror tipuri de grenade.
• Folosirea oricăror materiale pirotehnice
Se aplica:
Stand-off: întâlnire intre 2 adversari sub MED, in care ambii se observa reciproc. In aceasta situație amândoi sunt considerați „morți”. Kinfe –kill: acesta se poate face doar cu un cuțit din cauciuc/ burete, nu este valabila atingerea cu mana, replica de cuțit atinge adversarul, se spune „knife kill”!
Atenție: Adversarul care este „omorât” cu replica de cuțit/ baioneta nu striga mort, aceasta tehnica presupune o acțiune silențioasa (silent kill). Adversarul „mort” își pune vesta sau își aprinde lumina roșie si se deplasează in respawn in tăcere, fără a divulga poziția inamicului.
Evenimentul începe la ora 9:00 in data de 13 Mai si se va încheia la ora 12:00 in data de 14 Mai 2017,
după următorul program:
9:00 - briefing prezentat de organizator
9:30 – plecare spre bazele facțiunilor
9:45 – briefing ținut de comandant in baza facțiunii
10:00 - start joc
22:00 – se termina jocul de zi, începe jocul de noapte, vor fi permise doar replicile sub 110 m/s
8:00 (14.03) - începe jocul de zi, se termina jocul de noapte
12:00 – stop joc
12:30 – masa la popota, tombola, premii
Tipul jocului: Domination - Capture de flag – Resurrection, combinat cu Role play
Facțiuni:
1. Theta Group – formata din membrii Ludus Legio
2. Rezistenta Civila
3. Armata Aeropurtata
Dresscode – diferențierea se va face prin head gear si patch-ul facțiunii (purtat obligatoriu pe brațul cu care se tine arma)
Theta Group: basca unicolor, patch-ul facțiunii Theta Group si după caz, patch-ul facțiunii in care a fost înviat (detalii in Bonus tactic - Resurrection)
Rezistenta Civila: orice in afara de casca si bonnie hat, maxim un articol de imbracaminte camuflaj, permis face paint, obligatoriu patch-ul factiunii.
Armata Aeropurtata – casca sau bonnie hat (interzisa prinderea capselor laterale la bonnie hat pentru evitarea confuziei cu baseballcup-urile, de la distanta), camuflaj indiferent de culoare, interzis face paint-ul, obligatoriu patch-ul factiunii.
Nota: lunetistii cu ghilie nu sunt obligati sa poarte insemne vizibile. Atentie: doar lunetistii pot purta ghilie!
Nu este permisa acoperirea headgear-ului cu vegetatie/ materiale care deformeaza/ modifica aspectul initial al headgearului.
Team liderii ambelor factiuni vor purta pe brat o banderola inchisa la culoare cu insemnele TL (literele vor avea culoarea factiunii din care face parte).
Arbitrajul este asigurat de membrii Theta Group si organizator.
Se vor efectua masuratori crono aleatorii pe toata durata evenimentului, cei vizati isi vor pune vesta pe ei si vor înmâna replicile pentru efectuarea testelor crono pe loc, dupa care, in functie de rezultat isi vor putea continua jocul sau va fi exclus de pe teren si de la jocurile organizate de ACS LUDUS LEGIO. Eventualele neclaritati/divergente vor fi solutionate de organizator, se comunica pe canalul 5.
Puncte de interes:
1. Fortăreața - aici este amplasat dispozitivul electronic pentru misiunea Domination in timpul jocului de zi
2. Turnul aeroportului – joc ziua (misiunea secundara): cucerire turn prin arborarea steagului; joc noapte: activarea dispozitivului electronic pentru Domination (nu se mai arboreaza steagul)
3. Baza Civili
4. Baza Armata
5. Turnuri de observatie
6. Tiroliana
7. Convoiul de masini
8. Depozitele de munitie
9. Cladirea CQB dotata cu lumini, senzori, stroboscoape, etc.
Orar joc: Misiuni de zi - 13.05.2017 - orele 9:00 -22:00; 14.05.2017 - orele 8:00-12:00
Misiuni noapte - 13.05.2017 - orele 22:00- 24:00; 14.05.2017 -orele 00:00 -08:00
Scenariu pe timp de zi:
Misiune principala:
Domination:
Facțiunile Armata si Civili se vor lupta pentru dominație, dispozitivul electronic trebuie amorsat timp de 10 secunde prin apăsarea butonului corespunzător facțiunii.
Câștiga cel care va cumula cele mai multe puncte (se castiga 5 pulsatii atunci când o echipa are durata cea mai lunga de timp înregistrata pe aparat in favoarea lor intr-o runda de 2 ore)
Resetarea dispozitivului se va face la 2 ore. (daca a fost amorsat inainte de cealalta factiune, prima data trebuie dezamorsat timp de 10 secunde si apoi amorsat inca 10 secunde pentru factiunea care a ajuns la dispozitiv)
Bonus: castigatorul unei runde poate activa Crazy Theta (descriere in sectiunea Role play) timp de 10 minute,
acest bonus poate fi folosit in timpul rundei următoare. Bonusul nu se cumulează, poate fi folosit o singura data
in timpul unei runde.
Misiuni secundare:
1. Capture the flag: bazele Armata si Civili vor avea cate un steag. Acesta poate fi capturat de echipa adversa.
Echipa ce capturează steagul il duce in baza proprie.
Steagul nu se ascunde, nu se arunca. Se tine la vedere, poate fi plasat altui jucător. In cazul in care jucătorul ce
deține steagul moare el îl va pune in locul in care a murit, la vedere.
Steagul poate fi capturat o singura data in decurs de 1 ora! Exemplu: Ora decurge de la 00:00 la 01:00.
Steagul capturat va fi dus inapoi in baza de catre un organizator.
Nota: bazele nu se pot cuceri sau ocupa. Dupa capturarea steagului, inamicii care stau mai mult de 5 minute in
jurul bazei (20 m) sunt declarati morti.
La indeplinirea misiunii Capture the Flag se anunta organizatorul pe canalul 5.
Punctaj Capture the flag: 2 pulsatii/ misiune indeplinita
2. Extragerea in siguranta a pilotilor prizonieri pe calea aerului– aceasta misiune este inmanata de catre
organizatori. Prizonierii trebuie sa fie escortati din baza factiunii pana la aeroport, unde vor fi extrasi pe calea
aerului (tiroliana) pana in spatele liniilor inamice. Intervalul de plecare pe tiroliana intre piloti este de maxim 5
minute. 2 pulsatii sunt acordate factiunii care finalizeaza misiunea (2 piloti prizonieri sunt dusi in siguranta in
spatele liniilor inamice, nu mor in timpul transportuluiEx: moare un pilot, misiunea nu este indeplinita. In
timpul transportului pe tiroliana pilotii nu pot fi omorati)
3. Capturarea pilotilor parasutati – 2 piloti s-au parasutat in urma doborarii avionului de recunoastere.
Acestia trebuia gasiti si adusi vii in baza proprie, au asupra lor informatii importante. Punctaj: 2 pulsatii
4. Dinamitarea convoiului de masini – misiunea este îndeplinita daca se apasa butonul dispozitivelor electrice
pe plafonul masinilor indicate in harta gasita asupra agentului secret/ pilotilor parasutati. Punctaj: 2 pulsatii
5. Capturarea dispozitivelor explozibile- misiunea este indeplinita daca se identifica locul depozitarii si se
duce in baza proprie cutia cu dispozitivele electrice. Punctaj: 2 pulsatii
6. Transport ranit - aceasta misiune este inmanata de catre organizatori. Se va primi o misiune de recuperare a
unui camarad ranit in lupta care a calcat pe o mina si fiind ranit trebuie dus la punctul de extractie (cortul de
prim ajutor) Soldatul, din cauza ranilor are nevoie de oferirea primului ajutor si anume: curatarea ranilor
deschise si aplicarea pe picior a unui bandaj de compresie pentru oprirea sangerarii. Se vor primi banderole cu
insemnul Crucei Roșie. Asupra echipei de salvare este interzis focul, ei efectuează o misiune de salvare. Nici
echipa de salvare nu poate deschide focul. Punctaj: 2 pulsatii pentru încadrarea in 7 minute a probei si aplicarea
corecta a bandajului de compresie. Se depunctează cu 0,5 de pulsatii pentru fiecare minut in plus
7. Dominația Turnului – aceasta misiune secundara poate aduce 2 pulsatii/ ora prin arborarea steagului aferent
factiunii de catre factiunea care controlează turnul pe catargul montat pe turn. Se punctează cu 2 pulsatii
factiunea care are arborat steagul la 10:00, 11:00,..., misiunea este activa doar pentru jocurile de zi. Noaptea se
va activa dispozitivul electronic pentru Domination.
Bonus tactic:
Resurrection: Membrii Theta Group pot fi înviați prin atingere cu mana timp de 5 secunde. Membrii Theta
Group înviați vor participa la misiuni alături de echipa din care face parte jucătorul care l-a înviat. Vor avea pe
un braț banderola in culoarea facțiunii respective. In cazul in care mor vor sta pe loc 1 minut, timp in care pot fi
înviați de Civili sau Armata. In cazul in care nu sunt înviați se vor retrage (cu vesta pe ei) la Respawnul Theta,
de unde pot fi iarăși reînviați. Membrii Theta Group nu se pot reînvia intre ei, nu pot captura steagul sau arma
(activa) dispozitivul electronic pentru Domination, nu se pot apropia la mai mult de 10 m de bazele facțiunilor.
Nota bonus tactic Resurrection:
Membrii Theta Group pot fi înviați individual (un membru al facțiunilor poate învia mai mulți membrii TG, însă
pe rând, nu poate învia 2 membrii TG odată folosindu-si ambele mâini)
Misiune terțiara – cu impact tactic negativ pentru adversari:
• Asasinarea comandanților – Aceasta misiune este indeplinita daca un jucător cu insemnele factiunii
proprii ucide comandantul factiunii adverse si aduce o dovada: selfie/ il aduce in baza proprie/ filmare
video, si anunta pe canalul 5 indeplinirea misiunii.
Indeplinirea misiunii duce la bruierea comunicațiilor factiunii fără comandant timp de 20 minute. De
asemenea comandantul va merge in respawn-ul propriu si va sta 20 minute. Aceasta misiune poate fi
indeplinita de maxim 5 ori, pe toata durata eventului.
• Inginerul – un jucător al factiunii cu canalele radio bruiate va purta o casca de protecție pusa la
dispoziție de catre organizator, poate anula bruiajul prin repararea antenei din turnul 3. Inginerul isi
îndeplinește misiunea daca finalizeaza instrucțiunile primite in plic de catre comandant, fără sa fie
„omorât”.
Misiuni de noapte: începând cu ora 22:00 in data de 13.05.2017 si se termina la ora 08:00, in data de
14.05.2017
Atentie: dupa ora 22:00 pana la 08:00 a doua zi se vor folosi replici sub 110 m/s.
Membrii Theta vor avea asupra lor cronografe cu care vor efectua aleatoriu măsurarea armelor. Participanții
vizati pentru măsurarea cu cronograful isi vor pune vesta pe ei si vor da replica/ replicile aflate asupra lui pentru
măsurare. Refuzul unei astfel de măsurări/ modificarea vitezei replicilor/ înlocuirea marcajului de pe garda
trăgaciului va duce la interzicerea definitiva la jocurile/ evenimentele create sub egida/ coorganizate de ACS
Ludus Legio (regula valabila pe toata durata jocului).
Misiune principala – joc de noapte:
Domination – aceasta acțiune se va desfășura pe timpul nopții la Turnul aeroportului. Dispozitivul electronic
trebuie acționat timp de 10 secunde pentru amorsare (daca a fost amorsat inainte de cealalta factiune, prima data
trebuie dezamorsat timp de 10 secunde si apoi amorsat inca 10 secunde pentru factiunea care a ajuns la
dispozitiv). Durata runda: 2 ore (identic cu misiunea pe timp de zi). Punctaj: 7 pulsații/ misiune indeplinita.
Bonus tactic: activarea Crazy Theta – descriere in Role Play. Durata runda – la fel ca in misiunea principala pe
timp de zi
Misiuni secundare - noaptea
1. Enemy must die - CQB – aceasta misiune se desfășoară in spațiu închis, incinta este dotata cu lumini
intermitente, senzori de mișcare. Comandanții facțiunilor combatante vor nominaliza 3 echipe diferite formate
din 5 oameni, una din cadrul armatei si alta din cadrul civililor. Aceste echipe se vor lupta pana la anihilarea
celeilalte echipe. Durata joc – maxim 30 minute/ runda, 5 runde obligatorii. Castiga echipa care anihilează
cealalta echipa sau daca trece timpul alocat, castiga echipa cu cei mai mulți supraviețuitori. In caz de egalitate
(ca număr de jucători) runda se reia in ordinea cronologica a înscrierii. in caz de neprezentare castiga echipa
adversa. Punctaj: 1 pulsație pentru echipa câștigătoare.
2. Dinamitarea depozitelor de munitie – aceste misiuni vor fi înmânate de organizator si vor avea ca scop
plasarea unui dispozitiv electronic (luminos) (care va trebui cuplat) in locul marcat pe harta primita in plicul cu
misiunea. Punctaj: 1 pulsație
3. Dinamitarea turnurilor de observație - aceste misiuni vor fi înmânate de organizator si vor avea ca scop
plasarea unui dispozitiv electronic (luminos) pe turnurile de observatie. Punctaj: 1 pulsație
Bonus tactic: in schimbul a 2 pulsatii se poate obține accesul pentru 5 minute la camera termovision instalata pe
clădirea aeroportului. Pulsațiile vor fi colectate de Agentul secret in documentele lui.
4. Colectarea de recipiente luminiscente (doar de culoarea factiunii din care face parte) si depozitarea lor in
cortul comandantului. Predarea acestora se va face catre Organizator in cadrul unui transport organizat in data
de 14.05.2017 orele 10:00 – 11:00. Acest transport poate fi interceptat si anulat de factiunea adversa.
Bonus:
Pe recipientele luminoase se va trece cu o carioca permanenta codul unic al participantului, acesta va primi un
bilet in plus la tombola ( un participant poate avea un singur bilet in plus la tombola)
Recomandare pe timp de noapte: participantul va avea in dotare lumina intermitenta roșie (se aprinde când ești
mort si te deplasezi in respawn sau zona Safe), lanterna lumina alba pentru deplasare.
Nota: pe timp de noapte nu este obligatorie aprinderea lanternei când se deschide focul!
Role play Ludus Legio:
1. Crazy Theta – cu ajutorul tehnologei avansate, membrii Theta Group, au reușit finalizarea unui costum
impenetrabil. Acesta rezista oricărei lovituri timp de 10 minute, după care scutul de forța se dezactivează.
Crazy Theta se va deplasa la pas putând fi dirijat de facțiunea câștigătoare, este dotat cu o mitraliera, arme
secundare si scuturi protectoare, odată activat de o facțiune el nu poate fi oprit sau capturat.
Crazy Theta nu poate captura steagul facțiunii adverse sau arma (activa) dispozitivul domination.
Este permisa folosirea lui ca si scut in cele 10 minute, dar nu poate intra in baza adversa (in raza de 10 metri a
locului unde se afla baza)
Crazy Theta poate fi dirijat prin stație, este activ timp de 10 minute dupa câștigarea unei runde Domination in
următoarea runda de 2 ore, cele 10 minute nu se cumulează.
Acest rol va fi alocat unui membru al Theta Group.
Se anunta organizatorul pe canalul 5 cu minim 10 minute inainte de a fi folosit.
2. Doctor – Facțiunile pot apela la serviciile unui doctor, acesta poate reînvia jucătorii aflați intru-un respawn pe
o perioada de 10 minute de la sosirea lui in zona respawn (jucătorii care intra in respawn beneficiază de respawn
instant). Serviciile doctorului pot fi solicitate 1 data/ respawn/ 3 ore in timpul jocului de zi.
Doctorul este necombatant, nu se trage asupra lui!
3. Piloți – misiunile 2 si 3 descrisa in Misiuni secundare de zi
4. Agent secret – misiunea secundara nr. 4 de zi si bonus tactic in misiunea de noapte
Role play/ misiuni terțiare pentru participanți - organizatorii vor înmâna plicuri sigilate comandanților
facțiunilor pe durata jocului.
Canale radio:
1: Role play/ Membrii Theta
2-4: Civili
5: Organizator
6-8: Armata
Este permisa ascultarea, este interzisa bruierea canalelor, in afara organizatorului (in cazul eliminării
comandantului, in stații se va auzi un mesaj de ajutor).
Respawn: din 10 in 10 minute pentru Civili si Armata,
Membrii Theta Group au respawn dedicat pana la reînviere, ei nu pot folosi alt respawn.
Facțiunile au cate 1 respawn dedicat, nu se pot bloca sau cuceri.
Restricții de joc
La joc sunt admise persoanele psihic stabile, care au atins vârsta de 18 ani. Persoanele sub 18 ani, dar nu mai
puțin de 16 ani trebuie sa completeze un formular notarial prin care părintele/ tutorele este de acord cu
participarea la aceasta activitate. De asemenea este necesara recomandarea unui membru a unui club legal
constituit.
ATENTIE!!! Fiecare participant are obligația sa prezinte un act de identitate.
Se interzice participarea la joc in stare de ebrietate sau sub influenta drogurilor.
Este interzisa expunerea ochilor IN ORICE MOMENT din joc; este OBLIGATORIE purtarea protecției pentru
ochi.
Se interzice participarea la joc fără echipamentul minim necesar pentru protecție. In caz de accident de joc,
participantul este direct responsabil si nu cere nici un fel de despăgubire.
Este obligatorie păstrarea curățeniei.
ATENTIE!!! Fumatul este permis doar in locuri marcate.
Reguli generale pentru joc
Respecta TOTI jucătorii din teren, respecta jocul si regulile impuse la acest eveniment
Nu fi nemuritor, recunoaște daca ai fost lovit, nu fi nimeritor, încearcă sa te infiltrezi mai aproape, conform
med-ului. Ca idee, noi organizam acest eveniment pentru voi si suntem imparțiali. Respecta asta!
Nu discuta in teren, chiar daca ai fost victima unei încălcări a regulilor, agresează-te organizatorilor pe canalul
5.
Ești declarat mort daca: ai fost atins de o bila, arma ti-a fost atinsa de bila, te-a împușcat coechipierul.
Atentie: daca replica de arma principala ti-a fost atinsa nu poți folosi arma secundara, ești „mort”!
Pentru ce poți sa te alegi cu interzicerea participării pe viitor la evenimentele organizate/ coorganizate de ACS
Ludus Legio:
Dezlipirea/ înlocuirea autocolantelor, modificarea parametrilor replicii de Airsoft in timpul jocului fără
supravegherea unui organizator, prezenta sub influenta drogurilor/ in stare de ebrietate pe terenul de joc,
altercații de natura verbala/ fizica, nerespectarea regulamentului, furt sau distrugere, fumat in alte locuri decât
cele amenajate, refuzul înmânării replicilor pentru controlul crono inopinat, nerecunoașterea faptului ca ai fost
atins in pofida dovezilor (filmare clara), folosirea altor bile in afara celor de plastic.