De ce organizam Tabara Mlitara Airsoft?
Conform datelor, Directiei Județene pentru Sport si Tineret Botosani considera ca in randul copiilor si adolescentilor de pana in 20 de ani se inregistreaza cel mai ridicat grad de sedentarism din randul populatiei. Tinand cont de faptul ca in scolile din Romania obiectele de invatamant principale sant cele teoretice, care imobilizeaza elevii pentru un numar foarte mare de ore in banci, in spatii inchise, de faptul ca orele de sport sant din ce in ce mai putine ca numar in cursul unei saptamani am initiat aceasta tabara cu character sportiv in ideea de a incuraja practicarea sportului in aer liber in randul elevilor cu varste cuprinse intre 14 si 20 ani din scolile noastre.
Prin activitatile organizate in cadrul taberei copii si adolescentii elevi vor deprinde notiunile specific sportului airsoft, de utilizare a echipamentelor specifice acestui sport, vor acumula cunostinte despre acordarea de prim ajutor, de autoaparare , de disciplina sportiva si vor participa la competitii de mica amploare organizate pe echipe , in acest fel fiindu-le stimulat spiritul competitional.
Barometrul de opinie pentru tineret 2016 arata ca un sfert dintre tineri fac sport sau exerciţii fizice de 2‐3 ori pe lună faţă de 27% în 2014.Cam 20% fumeaza intre 5 si 10 tigari zilnic si peste 20 % consuma alcool zilnic. Mai puţin tineri merg în excursii de 2‐3 ori pe an în 2016 (43%) faţă de cei 55% care desfăşurau această activitate în 2014.Si oprtunitatile de a practica sport sant limitate, o treime dintre tineri îşi doresc ca în apropierea locuinţelor lor să existe piste pentru biciclete (29%). Bazinele de înot au fost sugerate de 24% dintre respondenţi, iar terenurile de fotbal de 23% dintre participanţii la studiu.
Pe cealalta parte, cercetarile asupra sportului practicat de tineri subliniaza efectele pozitive ale participarii in procesul de invatare a unor abilitati importante in viata, precum stabilirea tintelor si managementul timpului, proces combinat cu activitati placute; dezvoltarea unui simt puternic al moralitatii si dezvoltarea unei aprecieri pentru diversitate.Copiii si tinerii care se implica in activitati sportive, prin comparatie cu alti tineri de varsta lor care nu fac sport, au dezvoltat abilitati pozitive precum: rezultate mai bune, asteptari mai mari,incredere crescuta in fortele proprii si o stima de sine mai mare, conexiuni mai bune cu scoala, un atasament mai mare fata de mediul scolar,relatii mai puternice cu cei din jur de varsta lor, construirea unor prietenii in randul celor orientati spre scoala, atasament mai mare fata de familie si interactiuni pozitive mai frecvente cu parintii, retinere mai mare fata de implicarea in activitati riscante,implicare mai mare in munca de voluntariat.Aceste rezultate sunt legate de contributia sportului in procesul de invatare a unor valori si abilitati asociate cu initiativa, coeziunea sociala, auto-controlul, perseverenta si responsabilitatea. Teoriile privind dezvoltarea pozitiva a adolescentilor subliniaza importanta sportului in dobandirea unor calitati care sunt utile si in alte domenii.